31424
Status dostępności:
Krzemieniewo Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. II H (1 egz.)
Pawłowice Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. II H (1 egz.)
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Książka jest zwieńczeniem rocznego projektu edukacyjnego "Wypisz, wymaluj", prowadzonego przez rezerwat archeologiczny Genius Loci na poznańskim Ostrowie Tumskim. Grupa uczniów ze szkół podstawowych brała udział w zajęciach z archeologami. Efektem tych spotkań są m.in. prace plastyczne, ilustrujące życie i przygody dzieci mieszkających na wyspie we wczesnym średniowieczu. Historia z czasów księcia Mieszka o chłopcu imieniem Poznan, któremu los wyznaczył ważne zadanie. Przed chrztem Polski, kiedy słowiańskim grodem władał książę Mieszko, jego poddani żyli w strachu i niepewności. Co noc bowiem w ich gospodarstwach zjawiał się dziwny stwór z lasu nazywany Wrzaskunem, który zabijał zwierzęta. Nie pomagały zaklęcia Starej Ruty ani pułapki zastawione na potwora. Gdy Wrzaskun udusił gąski ukochanej babci dwunastoletniego Poznana, ten wypowiedział mu wojnę. Chłopiec wraz z przyjaciółmi - Przybojem, jego siostrą Żywią oraz wojowniczą Damroką - obmyślili plan wyprawy do puszczy w celu zgładzenia stwora. Ku uciesze mieszkańców grodu Wrzaskun został pokonany przez Poznana. Ale od tego momentu w życiu chłopca zaczęły dziać się dziwne rzeczy... Co oznaczał znak, który w noc dziadów złożyła na czole Poznana Stara Ruta? Dlaczego Mszczuj, ojciec chłopca, nie wracał z wyprawy? Czy Poznan spełni swoje marzenie, by dostać się do drużyny księcia Mieszka? Czy upora się z przeszkodami stawianymi mu przez los?
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej